افزایش ۲۵ درصدی اعتبار طرح های محرومیت زدایی جهاد کشاورزی در سال آینده
۱۴۰۱/۰۴/۲۳
مدیر کل امور آب و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال آینده میزان اعتبار طرح های محرومیت زدایی جهاد کشاورزی نسبت به امسال ۲۵ درصد افزایش می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایسنا، رضا سرافرازی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و خاک جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه ۴۱ هزار رشته قنات فعال در سطح کشور وجود دارد و در بحث محرومیت زدایی، اسامی قنوات نیز مشخص شده و در آن سهم اراک، خنداب و کمیجان و میزان اعتبار آن مشخص شده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۵ درصد از اعتبارات منابع آب در حوزه آب های سطحی هزینه می شود.
وی افزود: در بحث قنوات و مرمت قنوات و حوزه آبخیزداری، امسال اعتبار خوبی از محل اعتبارات محرومیت زدایی مقرر شده که به این حوزه ها اختصاص می یابد.
مدیر کل امور آب و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مقرر شده قرارداد سه جانبه در خصوص اجرای طرح آبخیزداری، آبدهی چاه ها و قنوات با سازمان جنگل ها، موسسه امام حسن (ع) و وزارت جهادکشاورزی منعقد و مطالبات پیگیری شود.
سرافرازی بیان کرد: اعتبارات ملی براساس تحقیق و شاخص ها به استان و سه شهرستان خنداب و کمیجان و اراک اختصاص پیدا می کند.
وی اضافه کرد: اعتبار جداگانه ای به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده که در قالب اعتبار خشکسالی به استان و ۳ شهرستان مذکور اختصاص می یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی نیز گفت: امید است در این سفر اعتباری برای قنوات سنجان و کرهرود و همچنین قنوات سایر شهرستان ها پیش بینی شود چراکه اعتبارات این حوزه بسیار محدود است و نیاز است از محل اعتبارات ملی در این راستا مبلغی اختصاص یابد.
مهدی زندیه وکیلی ‌افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی به لحاظ تعداد قنوات جزو ۳ استان برتر کشور است انتظار می رود توجه ویژه به این مسئله شود.