سه طرح صنعت دام و طیور در استان قزوین به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی به نقل از خبر گذاری ایرنا قزوین ،سه طرح مرتبط با صنعت دامپروری امروز یکشنبه در مراسمی با حضور استاندار قزوین و معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی به نقل از خبر گذاری ایرنا قزوین  ،سه طرح مرتبط با صنعت دامپروری امروز یکشنبه در مراسمی با حضور استاندار قزوین و معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده و به مرحله بهره برداری رسیده اند.

دامپروری شرکت کشت و صنعت خوشه دشت همت در شهرستان آبیک با ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰ گاو شیری از جمله طرح های دامی بود که امروز یکشنبه مورد بهره برداری قرار گرفت.

این گاوداری در مساحتی به وسعت ۳۷ هکتار مورد بهره برداری قرار گرفته و توان تولید روزانه ۳۵ تن شیر را داراست.

با بهره برداری از این دامداری برای ۷۵ نفر به شکل مستقیم و برای ۱۲۰ نفر به شکل غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

میزان سرمایه گذاری انجام شده از سوی بخش خصوصی برای راه اندازی این طرح کشاورزی سه هزار میلیارد ریال بوده که ۵۰۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

واحد پرورش دام سبک (گوسفند) پنج هزار و ۵۰۰ راسی شرکت کشت و صنعت سرو زرع در شهرستان بوئین زهرا یکی دیگر از این طرح ها بود که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۷۰ نفر فراهم شد.

حجم سرمایه گذاری انجام شده برای ایجاد این واحد دامی از سوی بخش خصوصی پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

این واحد دامی که در زمینی به وسعت پنج هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت، ظرفیت تولید پنج هزار راس دام مولد و ۱۰ هزار راس کل گله را دارد.

واحد یاد شده اقدام به واردات پنج هزار راس دام از نوع لاگن و درمن از اروپا کرده و در آینده نزدیک از مراکز توزیع دام نژاد در کشور تبدیل خواهد شد.

مرغداری شرکت کشاورزی مرع تخم گذار در نودهک تاکستان با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار قطعه نیز دیگر طرح صنعت دام و طیور استان قزوین بود که به بهره برداری رسید.

این مرغداری توان تولید ۶۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار را در سال داراست.

با بهره برداری از این طرح برای ۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که ۵۹ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی بوده است.

با بهره برداری از این واحد ۲۰ درصد نیاز پولت واحدهای مرغداری تخم گذار استان قزوین تامین می شود و ورود پولت از سایر استان ها به دلیل رعایت نکات بهداشتی و زیستی کاهش می یابد.

سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی در استان قزوین تولید می شود.

قزوین در زمینه تولید شیر و تخم مرغ از استان های مطرح کشور محسوب می شود