توسعه واحدهای پرورش صنعتی و متمرکز نژادهای پربازده گوسفند و بز از سیاست¬های کلان کشور می باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی، دکتر رضائی در نشستی که با پرورش­دهندگان و دست اندرکاران دام کوچک کشور که از بخش­های خصوصی و دولتی در سالن جلسات معاونت حضور داشتند، عنوان نمود که توسعه سریع، منطقی و هدفمند استفاده از ترکیب­های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در سیستم­های صنعتی و متمرکز به منظور بهبود راندمان و ارتقای بهره­وری در تولید گوشت قرمز و شیر از سیاست­های استراتژیک و کلان معاونت بوده و حمایت از سرمایه­گذاری در این بخش را در دستور کار جدی و اصولی خود قرار داده­ایم.

وی افزود: بستر لازم در جهت توسعه پرورش متمرکز دامهای کوچک پربازده و استفاده از نژادهای اصیل و همچنین سنتز ترکیب­های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در واحدهای دامپروری صنعتی کشور و حمایت از سرمایه­گذاری بخش خصوصی به­طور کامل فراهم شده و می­توان از این­راه بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشت قرمز و لبنیات را تامین نمود. بدین منظور استفاده هم­زمان از روش­های نوین اصلاح نژادی و فن­آوری­های کمک تولید مثلی، ایجاد و توسعه ترکیب­های ژنتیکی متناسب با شرایط اقتصادی و اقلیمی آینده را شتاب بخشیده و می­تواند کمک موثری در دست­یابی به این اهداف باشد.

ایشان در ادامه عنوان نمود که در حال حاضر پروژه­های پرورش نژادهای خالص پربازده و نیز ایجاد و تکثیر ترکیب­های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در کشور شروع شده ولی سرعت و روند پیشرفت و توسعه آن متناسب با نیاز کشور نیست. در همین راستا استفاده از توان و منابع داخلی وخارجی و نیز بهره­مندی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در حمایت از
سرمایه گذاری بخش خصوصی، جزیی از بسته سیاست­های حمایتی این وزارتخانه می­باشد.