خریداری بیش از دو میلیون تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای نخستین بار در کشور
معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، از خریداری نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، دکتر رضایی در جریان بازدید از شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان گفت: این میزان نهاده به مرور وارد و در انبارهای استراتژیک ذخیره می‌شود.

وی از همکاری شرکت‌های خصوصی در این زمینه خبر داد و اظهار امیدواری کرد در آینده چیزی به نام مشکل کمبود نهاده‌ها وجود ندارد.

معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران رفسنجان را پیشرو در تکمیل زنجیره تولید در کشور معرفی و خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی بارها از زنجیره تولید گوشت مرغ رفسنجان و اقدامات بسیار خوب این بخش تعریف کرده‌اند.

وی افزود: در شرایطی که دیگر شرکت‌ها به موضوع تشکیل زنجیره اهمیت نمی‌دادند این شرکت در این خصوص پیشرو است که این امر بسیار ارزشمند است.

رضایی تصریح کرد: تعاونی مرغداران رفسنجان با انجام دو گام دیگر، یکی احداث مزرعه مرغ مادر در حد ظرفیت و دیگری در اختیار داشتن ناوگان حمل و نقل بردارد، زنجیره تکمیل می‌شود.

وی افزود: معاونت بهبود تولیدات دامی وزارتخانه کمک می‌کند تا شما برای واردات نهاده های دامی نظیر سویا، ذرت و مکمل‌ها نیز اقدام کنید.

معاون فرماندار رفسنجان در جریان این دیدار گفت: تعاونی مرغداران رفسنجان یکی از تعاونی‌های موفق کشور است و کارهای بزرگی انجام داده است.

باقری افزود: این تعاونی می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان نیز در این بازدید گفت: مرغدار عضو این تعاونی فقط درگیر تولید است و هیچ‌گونه دغدغه دیگری ندارد.

شهرآبادی افزود: این تعاونی در زمان کمبود مرغ گرم با تولید مرغ منجمد موجود در سردخانه‌های خود سعی کرده است هیچ گونه کمبودی در بازار نباشد.

این مسوول اظهار داشت: شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران رفسنجان در سال ۶۲ تاسیس و در سال ۹۲ به زنجیره تولید گوشت مرغ وارد شده است و این شرکت با ۴۰ نفر عضو و سرمایه اولیه ۲۵۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد و در حال حاضر ۲۱۶ واحد مرغداری سهامدار این شرکت هستند.

وی افزود: با وجود این شرکت ۱۱۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم مشغول بکار شده‌اند و سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و به منظور تکمیل زنجیره تولید در سال ۷۸ کشتارگاه صنعتی با مجوز کد حلال و ظرفیت سه هزار قطعه در ساعت آغاز به کارکرد و ظرفیت سردخانه کشتارگاه زیر صفر ۴۰۰ تن و سردخانه بالای صفر ۵۰ تن است و این کشتارگاه دارای دو تونل انجماد با ظرفیت ۳۰ تن می‌باشد.

شهرآبادی خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های توزیع مرغ در سطح شهرستان رفسنجان ۱۰۰ واحد است و همچنین ۷ واحد تخمگذار فعال با ظرفیت ۳۵۰ هزار قطعه در شهرستان رفسنجان فعال است که سالانه ۱۴ تن تخم‌مرغ تولید و روانه بازار می‌شود.